Vraag en antwoord

Heeft u een administratieve vraag of een technische vraag? Kijk eerst of deze hieronder wordt vermeld.

Is dat niet het geval, bel dan met onze klantenservice via 085 – 004 43 76.

Voor algemene vragen kunt u mailen naar vragen@inwarmte.nl. Voor technische vragen kunt u ons mailen via service@warmkopgrasweg.nl

Wij nemen uw vraag dan zo snel mogelijk in behandeling.

Administratieve vragen

Kan ik bij Warm Kop Grasweg ook een contract voor elektriciteit afsluiten?
Nee, helaas is dat niet mogelijk. Warm Kop Grasweg voorziet alleen in duurzame warmtelevering en niet in de levering van elektriciteit.
Wat zijn de tarieven?
De tarieven vindt u op de tarievenpagina.
Wat betekenen de posten op mijn jaarnota?
De maximale tarieven worden jaarlijks vastgesteld door de Autoriteit Consument & Markt. Hierbij een uitleg over de tarievenposten van 2024:
  • Warmte: de huur van de afleverset. De afleverset is de installatie die nodig is om het warme water vanuit het Warmte-Koude-Opslagsysteem veilig naar de binneninstallatie te brengen voor de ruimteverwarming en/of warm tapwater bereiding.
  • Warm tapwater comfort 10 l/min: de beschikbaarheid van 10 liter warm water per minuut. Dit houdt in dat er voldoende warm water zal zijn voor een regendouche of de mogelijkheid tot het gelijktijdig beschikbaar hebben van warm water in de keuken en de badkamer.
  • Warmtewisselaar: verwarmt het koude drinkwater dat naar de warmwaterkranen in keuken of badkamer stroomt. Dit gebeurt via een gescheiden systeem. Het drinkwater komt hierdoor niet in contact met het warme water uit het WKO-systeem.
  • Meettarief: kosten voor het meten van uw warmteverbruik. Deze komt tot stand door met een geijkte meter de inflow en outflow van warmte te meten in uw woning. Het verschil hiertussen is de warmteafgifte die gemeten wordt in m³ (warm water) of GJ (warmte).
  • Koude: vastrecht voor het beschikbaar stellen van koeling.
Wat zijn de mogelijkheden van het klantenportaal?
In het klantenportaal kunt u uw persoonlijke gegevens aanpassen, uw verbruik inzien, facturen inzien en uw voorschotbedrag wijzigen.
Ik wil mijn voorschotbedrag of iets anders aanpassen. Hoe doe ik dat?
Via het klantenportaal kunt u eenvoudig uw voorschot aanpassen. Dit doet u via Instellingen, Voorschot, Wijzigen. Vanaf het eerst volgende facturatie moment gaat het gekozen voorschotbedrag in werking. U kunt hiervoor uiteraard ook contact opnemen met onze medewerkers van de klantenservice via telefoonnummer 085 - 004 43 76.
Ik wil mijn betaalwijze aanpassen. Hoe doe ik dat?
Via het klantenportaal kunt u eenvoudig uw betaalwijze aanpassen. Dit doet u via Instellingen, Gegevens, Wijzigen. U heeft de mogelijkheid te betalen met automatische incasso of iDEAL. Als u kiest voor iDEAL ontvangt u maandelijks een e-mail met de factuur. U kunt het bedrag ook maandelijks naar ons overmaken.
Ik ben een nieuwe bewoner. Hoe kan ik mij aanmelden?
U kunt online uw aanmelding aan ons doorgeven door het formulier in te vullen op de aanmeldpagina.
Ik ga binnenkort verhuizen. Wat moet ik regelen?
U kunt online uw verhuizing aan ons doorgeven door het formulier in te vullen op de verhuispagina.
Een familielid/bekende van mij is overleden. Wat moet ik regelen?
Onze medewerkers van de klantenservice helpen u graag via telefoonnummer 085 - 004 43 76.
  • Blijft de woning (voorlopig) binnen de familie? Dan kan de nieuwe eigenaar zich aanmelden via de pagina aanmelden.
  • Wordt de huur opgezegd of de woning verkocht? Dan kunt u het formulier invullen op de pagina verhuizen. Kies bij Wie vult dit formulier in? voor Ik vul het formulier in voor een overleden familielid/bekende.
Kan ik zelf mijn meterstanden doorgeven?
U hoeft uw meterstanden niet aan ons door te geven. Wij kunnen de energiemeter op afstand digitaal uitlezen. De standen en uw verbruik kunt u ook op maandelijkse basis terugvinden in het klantenportaal. NB - Alléén de beginstand bij inhuizing (voor de Leveringsovereenkomst) en de eindstand bij uithuizing (voor het Verhuisformulier) dienen op datum ondertekend en aangeleverd te worden. Hier wordt dan naar gevraagd in de documenten die u naar ons opstuurt.
Kan ik via een automatische incasso betalen?
Warm Kop Grasweg heeft het liefst dat u via een automatische incasso betaalt. Tijdens de eerste keer inloggen heeft u hier wel of niet voor gekozen. U kunt uw betaalvoorkeuren wijzigen in het klantenportaal.
Wat is het privacybeleid van Warm Kop Grasweg?
Ons privacybeleid vindt u hier.
Wat zijn de aansluit-, leverings- en algemene voorwaarden?
Zie hiervoor de PDF documenten op onze pagina documenten.
In het klantenportaal staat dat ik een factuur niet heb betaald. Dit klopt niet. Hoe zit dit?
In principe updaten wij iedere maandag de binnengekomen betalingen. Wij vragen dus even om uw geduld voordat de betaling zichtbaar is. Als u een herinneringsmail krijgt terwijl u de factuur al heeft voldaan, neem dan contact op met onze medewerkers van de klantenservice via telefoonnummer 085 - 004 43 76 of vragen@inwarmte.nl.
Hoe kan ik (financieel) duurzaam met mijn warmte installatie om gaan?
  • Iedere 2-3 uur kijkt het systeem of het moet verwarmen/verkoelen. Het duurt 8-10 uur voordat de ruimte temperatuur naar de gevraagde temperatuur kan worden aangepast. Als u van een lage temperatuur naar een hoge temperatuur wilt gaan kost dit extra vermogen. Daarom raden wij u aan om de thermostaat op een constante temperatuur te laten staan;
  • Probeer ramen en deuren niet onnodig open te laten om warmte/koude verlies te voorkomen;
  • De balansventilatie op een normale/lage stand zorgt voor een mindere toestroom van de koude/warme buitenlucht naar uw woning;
  • Het is belangrijk dat de vloerverwarming de warmte goed kwijt kan;
  • Ga spaarzaam om met tapwater.

Technische vragen

Wat moet ik doen bij een calamiteit of storing?
Bekijk hiervoor onze pagina calamiteiten en storingen. Bij een calamiteit (grote storing) kunt u altijd direct telefonisch contact met ons opnemen via 085 - 004 43 76 (keuze 1). Als u twijfelt over de ernst van de storing, kunt u ook kiezen voor overige vragen en overleggen met onze klantenservice.
Zijn er nu (of binnenkort) werkzaamheden aan het systeem?
Bij gepland onderhoud of updates over storingen plaatsen wij een nieuwsbericht op de pagina voor calamiteiten en storingen.
Hoe kan ik mijn warmtemeter / warm tapwater meter uitlezen?
De handleiding energiemeter vindt u, net als alle andere belangrijke documenten, op de pagina documenten.
Hoe zet ik de koeling aan?
De koeling gaat werken wanneer u de automatische regeling voor verwarmen / verkoelen inschakelt. Je stelt het programma AUTO in door de P-toets ingedrukt te houden totdat AUTO op het display verschijnt. De koeling start indien de ruimtetemperatuur de ondergrens van 21 °C heeft bereikt én minimaal 3 °C hoger is dan de gewenste temperatuur. Als de koeling gaat werken dan ziet u een sneeuwvlokje op het display. Na enige tijd zal de vloerverwarmingsverdeler 16-18 °C moeten zijn.
Wat moet ik doen bij een (langdurige) vakantie/ afwezigheid?
Stel de afwezigheidsfunctie/ vliegtuigmodus (vliegtuig symbool) in op uw apparaat. De afwezigheidsfunctie/vliegtuigmodus zet uw woning in de ingestelde afwezigheidstemperatuur maar schakelt de levering van koude of warmte niet uit. Let op! De afwezigheidsfunctie schakelt wel de levering van warm tapwater uit. Om warmtelevering te stoppen dient de meest linkse rode afsluiter onderaan de Driesbox dichtgedraaid te worden. Via instellingen (tandwielicoon) kunt u het aantal dagen afwezigheid opgeven.
Hoe zorg ik dat ik geen warmte afneem in de zomer?
Tijdens de zomer kunt u uw huis verkoelen door de thermostaat op een temperatuur lager dan 21 graden te zetten, bijvoorbeeld 15 graden. Zo voorkomt u dat uw huis wordt verwarmd als de temperatuur lager is dan uw thermostaat (bijvoorbeeld 20 graden).
Kan ik de koeling volledig uitzetten, bijvoorbeeld in de zomer of winter?
Warmte of koeling kan uitgeschakeld en ingeschakeld worden. Hieronder staat de procedure voor koeling uitgelegd. Het uitschakelen van koeling gaat als volgt: U kunt eenmalig gratis middels een mailverzoek met als onderwerp “Koeling uit + [straat-huisnummer]” aan service@warmkopgrasweg.nl uw koeling uitschakelen. Je blijft wel de vaste maandelijkse kosten betalen voor je koeling. Wil je de koeling weer inschakelen? Dit kan middels een mailverzoek met als onderwerp “Koeling aan + [straat-huisnummer]” aan service@warmkopgrasweg.nl. Hier worden aansluitkosten van €42,95 voor in rekening gebracht.
Kan ik de warmte volledig uitzetten, bijvoorbeeld in de zomer of winter?
Warmte of koeling kan uitgeschakeld en ingeschakeld worden. Hieronder staat de procedure voor warmte uitgelegd. Het uitschakelen van warmte gaat als volgt: U kunt eenmalig gratis middels een mailverzoek met als onderwerp “Warmte uit + [straat-huisnummer]” aan service@warmkopgrasweg.nl uw warmte uitschakelen. Je blijft wel de vaste maandelijkse kosten betalen voor je warmte. Wil je de warmte weer inschakelen? Dit kan middels een mailverzoek met als onderwerp “Warmte aan + [straat-huisnummer]” aan service@warmkopgrasweg.nl . Hier worden aansluitkosten van €42,95 voor in rekening gebracht.

 

Overige vragen

Staat uw vraag er niet bij? U kunt ons bereiken via onze contactgegevens op de contactpagina.